Tuesday 1 September 2015

0

The Return of Superman

Assalamualaikum.

Hai guys! Tiba-tiba excited malam ni. Sebab kejap lagi nak layan The Return of Superman jap. Haha. Rehat kejap lepas buat kerja, layan cerita tu, serious penat korang akan hilang lepas tengok budak-budak Korean yg cute tu >.<

hasil ihsan Google

Pernah tengok tak? Apa komen korang? Share la sikit LOL

Kisahnya tentang kehidupan anak-anak dengan ayah selama 48 jam. Sepanjang masa tu, their mom boleh berehat dan ayah je yg jaga anak-anak diorang ni. Dan dulu 4 keluarga je, Pastu sekarang dah upgrade sikit, masuk 1 lagi family.
Jion
Sarang
Seojun + Seoeon (twin)
Daehan + Minguk + Manse (triplet)
Jaesi + Jaea + Seola + Sua + Daebak (twin + twin + single)

Aku paling suka part yg triple Song tu, kembar tiga. Daehan Minguk Manse and I love Minguk too much. Haha. Sebab dia paling banyak cakap, paling banyak nyanyi, paling pandai jaga abg adik ayah and the most important is Minguk punya reaction tuuu...hahaha. Tak pernah tak buat aku tergelak, paling kurang pun aku akan tersenyum atau tersengih jugak nanti :p

hasil ihsan Google

Aku punya eksaited tu, sampai bila ciksu datang rumah, aku dengan muka berseri-serinya bercerita dekat dia dan ye, aku siap recommend kan sekali! Hahaha. Siapa yg kenal aku maka tahulah aku punya eksaited tu macam mana.

Aku gila Korea? Nope aku bukanlah fanatik Korean~ Tapi kalau involved budak kecik ni, just can't tolerate it >.<

Yang paling best, aku dapat belajar how to manage your children. Yg aku selalu perasan, kalau anak-anak buat perangai, si ayah akan bawa masuk dalam bilik, jauhkan dari orang ramai dan cakap elok-elok face to face dengan anak dia. Takde marah-marah. Cuma tanya balik kenapa buat macam tu, boleh tak buat macam tu dan apa yg dia patut buat sebenarnya. Bagus kut, aku suka. Sebab, kita sendiri pun pernah rasa kan. Kalau kita buat salah depan orang ramai, even depan adik-beradik pun, kita segan kalau orang tegur salah kita direct depan orang ramai. Kan? Pastu nak rebel atau tiba-tiba jauhkan diri daripada orang ramai. Haha.

Banyak la yg aku dapat extract dr cerita tu. At least, aku bukan tengok saja-saja. And its nice to see their culture. Cuma pandai-pandai kita la ambik mana yg baik dan buang mana yg buruk :)


0 comments: